Tak mi dzisiaj wpadło do głowy, żeby co jakiś czas podrzucać Wam propozycje książek, filmów … i czegoś co ma szansę wpaść w moje ciekawskie łapki. Nazwałem ten rodzaj wpisów „must have” – wiem wiem, ktoś to już kiedyś tak nazwał. Na pierwszy rzut wskoczą książki, a dokładniej e-booki, które już jakiś czas figurują na mojej e-półce. Książki, które przeczytałem i do których sięgnę zapewne nie raz. Pamiętacie recenzję Rework? Klikając tutaj zapewne sobie przypomnicie. Wydaje mi się, że była to próba jednorazowa. Co powiecie na początek, na trzy pozycje z niefajnej półki? Skoro już jesteście na tak, zaczynamy:

1# Jacek Walkiewicz, „Pełna MOC możliwości”pelna_moc_mozliwosci_-_audiobook

Bestseller roku 2013. Książka ponadczasowa, do której można wracać w nieskończoność. Zainspirowana 18 minutowym wykładem z 2012 roku, który bezproblemowo znajdziecie na youtubie. Czyta się ją bardzo lekko i gdyby nie osobista chęć delektowania się każdym słowem skończyłbym ją zapewne w jeden wieczór. Jest to bardzo ciekawa historia, która pokazuje, że mając marzenia łatwiej jest dążyć do wyznaczonego celu, a profesjonalizm nigdy nie jest dziełem przypadku. „Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm rodzi jakość a jakość to jest luksus.” To chyba najbardziej przełomowy fragment, na którym zakończę swoją opinię, a wybór pozostawiam Wam.

2# Gary Vaynerchuk, „Ekonomia wdzięczności” ekonomia-wdziecznosci-zasada-wzajemnosci-w-biznesie-b-iext22527368

Książka napisana jest luźnym, przystępnym językiem, z osobistej perspektywy. Zachęca do wykorzystania możliwości, jakie daje Internet w budowaniu wartości firmy. Gary opisuje, w jaki sposób funkcjonowało prowadzenie malutkiego sklepiku z czasów przedwojennych, kiedy jedyną rekomendacją było „dobre słowo” przy kolacji do momentu, kiedy nastał internet, a każdy klient zyskał możliwość opowiedzenia całemu światu o swoim niezadowoleniu. Opowiada jak udało mu się rozwinąć sklep z winami swojego ojca na skalę globalną. Największą uwagę zaś przykłada do troski o swoich klientów, nawet tych, którzy są oddaleni o tysiące kilometrów. Vaynerchuk zasłynął dzięki swojemu nowatorskiemu wykorzystaniu mediów społecznościowych (Twittera, Facebooka i innych) do nawiązania relacji „1 do 1” ze swoimi klientami. Gary skutecznie wytyka to, o czym zapomina się współcześnie i z czym ludzie mają problem (nie tylko na gruncie biznesu). Jest to budowanie trwałych relacji. Gary podkreśla, że człowiek, którego potraktuje się z należytym szacunkiem i z odpowiednią dozą troskliwości jest najbardziej wartościową inwestycją.

3# „Uniwersytet Donalda Trumpa, Przedsiębiorczość”

Przedsiębiorczość z napędem na cztery kołaKomfort niezależnościInspirująca życiowa pasjaSamodzielnie osiągnięty sukcesŹródło dobrobytu i bogactwaSkoro i tak musisz myśleć, dlaczego nie miałbyś myśleć wielkimi kategoriami?Donald TrumpPrzyszła Ci kiedyś do

Miejsce trzecie na dzisiejszej liście. Styl iście amerykański przyszłego – być może – prezydenta USA. Książka to przede wszystkim wykłady i studia przypadków mające za zadanie pobudzić ludzką kreatywność i zbudować biznes stworzony do zarabiania pieniędzy. Pomysły, sprzyjające okoliczności, wyjątkowa wartość dla klienta oraz ciężka praca mają zaprowadzić Cię do niebagatelnych zysków. Można powiedzieć, że poradnik jakich wiele aczkolwiek kilka fragmentów godnych jest głębszego przemyślenia i przeanalizowania.

Previous post

Czytanie fotograficzne - hit, czy mit?

Next post

Rozwój osobisty to jedna, wielka ściema?

The Author

Filip

Filip

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.